Zapraszamy Was na dwudniowe warsztatów, które przygotowaliśmy dla Was z zakresu Rozwoju Publiczności.
TEMAT: Czym w praktyce jest rozwój publiczności? Kim jest publiczność? Jak świadomie, strategicznie i holistycznie budować relacje pomiędzy instytucją/organizacją kultury a społecznością, uwzględniając cele artystyczne, finansowe i społeczne organizacji? W jaki sposób badać potrzeby publiczności?
Zapisać można się na jeden termin (we wszystkich terminach poruszane będą te same zagadnienia). Szkolenie odbywać się będzie w dniach:
3-4 lipca 2023; Warszawa
10-11 sierpnia 2023; Gdańsk
24-25 sierpnia 2023; Kraków
Koszty – 200 zł netto/szkolenie (w tym lunch, materiały dotyczące szkolenia, certyfikat)
Hotel i przejazd we własnym zakresie
Zapisy na pierwszy termin przyjmujemy do 29 czerwca! Liczba miejsc ograniczona!
Szczegółowy opis warsztatów:
Wprowadzenie do Rozwoju Publiczności / warsztat / 2 dni
Czym w praktyce jest rozwój publiczności? Kim jest publiczność? Jak świadomie, strategicznie i holistycznie budować relacje pomiędzy instytucją/organizacją kultury a społecznością, uwzględniając cele artystyczne, finansowe i społeczne organizacji? W jaki sposób badać potrzeby publiczności?
Wzrost uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym stanowi kluczowe wyzwanie dla otwartego i włączającego społeczeństwa europejskiego, a rozwój publiczności zależy od gotowości i umiejętności każdej organizacji do stawiania ludzi w centrum wszystkich swoich działań. To podejście nabrało obecnie jeszcze większego znaczenia, ponieważ kolejne kryzysy zmuszają nas do zajęcia się w sposób systemowy rolą kultury w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Podczas warsztatów porozmawiamy o wyzwaniach związanych z budowaniem relacji z publicznością, ale też nasze spotkanie będzie okazją do podzielenia się doświadczeniem i dobrymi praktykami. Poznacie metody i narzędziaułatwiające dotarcie do publiczności, budowanie z nią relacji, wzmacnianie lojalności i poczucia więzi.
W programie warsztatów poruszymy następujące tematy:
- misja i rola organizacji
- jak poznać i zrozumieć publiczność?
- motywacje i bariery w uczestnictwie w kulturze
- praktyki programowania dla i z publicznością
- komunikowania z perspektywy potrzeb określonych grup docelowych
- Audience Centered Experience Design. Innowacyjne podejście do rozwijania relacji z publicznością
Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas propozycja warsztatów będzie dla Was inspiracją do własnych poszukiwań i pogłębiania już posiadanych umiejętności oraz zachętą do stosowania innowacyjnych rozwiązań.
TRENERKI:
Magda Sadura – menedżerka kultury, kulturoznawczyni, trenerka i facylitatorka. Specjalistka w zakresie komunikacji, koordynatorka i producentka międzynarodowych projektów teatralnych i interdyscyplinarnych. Absolwentka studiów podyplomowych Komunikacja Społeczna i Public Relations oraz międzynarodowego szkolenia Culture Management Programme.
Ekspertka i konsultantka w obszarach budowania strategii rozwoju, komunikacji wewnętrznej, komunikacji i promocji, budowania marki oraz rozwoju publiczności (Audience Development).
Współpracowała z Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Instytutem im. Jerzego Grotowskiego, ESK Wrocław 2016, Fundacją Obserwatorium, Fundacją Krytyki Dizajnu, Fundacją Bęc Zmiana, Fundacją Avant Art Festival, Chórem Kobiet Marty Górnickiej, Warsaw Dance Department, SARP, Miastem Gdańsk oraz warszawskimi domami kultury.
Obecnie pracuje w Fundacji Polskie Forum Migracyjne oraz jest uczestniczką Szkoły Trenerek i Trenerów Antywypaleniowych i Dobrostanu.
Beata Dubiel-Stawska – w roku 2007 zakończyła ponad 10 letnią przygodę w amerykańskiej korporacji. Od tamtej pory prowadzi własną firmę współpracując z zespołami z różnych środowisk (instytucjonalnych, organizacji pozarządowych, biznesowych), głównie w obszarze kultury, zarządzania, marki i komunikacji. Jako konsultantka, ekspertka, moderatorka, mentorka, trenerka sięga do swoich doświadczeń, umiejętności i wiedzy z zarządzania projektami, planowania strategicznego, budowania sprawnie działających zespołów, zarządzania zmianą, komunikacji, budowania marki, rozwoju publiczności (Audience Development). Zdobywała doświadczenia jako ekspertka i trenerka w europejskich projektach ADESTE, CONNECT, ADESTE+, współautorka programu studiów podyplomowych UAM w Poznaniu (Audience Development), autorka programu Akademia Zarządzania Projektami (dla IAM i Instytutów Polskich), Lider 2.0 (dla dyrektorów teatrów muzycznych i operowych), wykładowczyni w programie MBA in Arts Innovation (Global Leaders Institut), współautorka modelu Audience Centred Experience Desing. Realizowała projekty doradcze i szkoleniowe, m.in. dla ponad 60 instytucji kultury na zlecenie Biura Kultury m.st. Warszawy, miasta Gdańska i Mazowieckiego Instytutu Kultury, a także dla: Fundacji Auschwitz-Birkenau, Auschwitz Pledge Foundation, Fundacji Dziedzictwa Kulturowego, Sinfonii Varsovii, MHŻP Polin, Teatru Miniatura, Teatru Młyn, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, TR Warszawa, Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, Centrum Myśli JPII, Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, Muzeum Warszawy.