„Publiczność to żywa tkanka, która ulega permanentnej transformacji” – warsztaty

wróć
06-07-202316:14
„Publiczność to żywa tkanka, która ulega permanentnej transformacji” – warsztaty – Stowarzyszenie Kin Studyjnych

Budowanie i rozwój publiczności to jeden z priorytetów Stowarzyszenia Kin Studyjnych, które w ramach organizowanych szkoleń pragnie podnosić kompetencje pracowników kin studyjnych i poszerzać wiedzę w jednym z najbardziej kluczowych obszarów.

Szkolenia i warsztaty są doskonałym sposobem na rozwijanie umiejętności. Mogą dostarczyć nowej wiedzy i praktycznych narzędzi. Takie właśnie warsztaty odbyły się 3 i 4 lipca w warszawskim kinie Muranów a prowadziły je trenerki Magda Sadura i Beata Dubiel-Stawska.

Podczas dwóch intensywnych dni aktualizowaliśmy wiedzę, poznawaliśmy najnowsze metody oraz strategie i narzędzie, które są istotne w naszej branży. Nawiązaliśmy nowe kontakty, poznawaliśmy ludzi z którymi dzielimy podobne zainteresowania i ambicje, zostaliśmy zainspirowani i zmotywowani tak do dalszego rozwoju jak też osiągania celów.

Niektórzy z uczestników postanowili podzielić się swoimi wrażeniami:
Temat na czasie ZAWSZE! Biorąc pod uwagę sytuację postpandemiczną takie szkolenia są jak deszcz dla rolnika latem. Dodatkowymi aspektami są wojna u naszych sąsiadów oraz kryzys migracyjny – na które nie możemy być obojętni i warto się szkolić w tym kierunku. To są te najistotniejsze obecnie problemy, ale przecież PUBLICZNOŚĆ czy PUBLICZNOŚCI to żywa tkanka, która ulega permanentnej transformacji. – Mateusz Rudak, Kino Fenix, Łowicz.

To dobry moment i odpowiednie okoliczności, by zadać sobie samemu kilka ważnych pytań i zyskać kilka cennych tropów przydatnych w szukaniu odpowiedzi. Dzięki naciskowi położonemu na wymianę myśli i spostrzeżeń między uczestnikami szkolenie to może się również stać źródłem inspiracji. – Monika Piskurewicz, Kino Forum, Białystok.

Bardzo fajne dwa dni, które dały mi spory zastrzyk wiedzy odnośnie tego jak spojrzeć na swoją instytucję i jej publiczność. Dziewczyny prowadzące warsztaty dzieliły się z nami swoimi doświadczeniami, zachęcały nas do próbowania nowych rzeczy i dawały znać co robić nawet przy ograniczonych możliwościach i zasobach. – Alicja Gąsiewska, Kino Kultura, Warszawa

Jestem zadowolona ze szkolenia. Na plus – dobry stosunek zadań praktycznych do merytoryki, dobre materiały pomocnicze, profesjonalne i przemile trenerki z dużą znajomością tematu. Pozostał lekki niedosyt – po dwóch dniach miałam wrażenie, że dopiero się rozkręcamy. Trenerki nie dostarczają gotowych rozwiązań, ale pokazują gdzie ich szukać i od czego zacząć te poszukiwania. Na duży plus – możliwość spotkania z osobami z branży, wymiany poglądów, spostrzeżeń, rozwiązań, które sprawdziły się w innych instytucjach. – Kamila Wiśniewska, Kino Świt, Warszawa.

Szkolenie 'otworzyło mi oczy’ na aspekty związane z osobami odwiedzającymi kino i sposób, w jaki mogą je postrzegać. I dało impuls do działania, żeby bardziej pochylić się nad tematem. – Piotr Olak, Luna


Zapraszamy na kolejne warsztaty, które odbędą się w dwóch terminach: 10-11 sierpnia 2023 Gdańsk; 24-25 sierpnia 2023 Kraków.

Dzięki dofinansowaniu z PISF, koszt szkolenia wynosi jedynie – 200 zł netto/szkolenie (w tym lunch, materiały dotyczące szkolenia, certyfikat)

Hotel i przejazd uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Formularz zgłoszeniowy do szkolenia.

Wprowadzenie do Rozwoju Publiczności / warsztat / 2 dni

Czym w praktyce jest rozwój publiczności? Kim jest publiczność? Jak świadomie, strategicznie i holistycznie budować relacje pomiędzy instytucją/organizacją kultury a społecznością, uwzględniając cele artystyczne, finansowe i społeczne organizacji? W jaki sposób badać potrzeby publiczności?

Wzrost uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym stanowi kluczowe wyzwanie dla otwartego i włączającego społeczeństwa europejskiego, a rozwój publiczności zależy od gotowości i umiejętności każdej organizacji do stawiania ludzi w centrum wszystkich swoich działań. To podejście nabrało obecnie jeszcze większego znaczenia, ponieważ kolejne kryzysy zmuszają nas do zajęcia się w sposób systemowy rolą kultury w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Podczas warsztatów porozmawiamy o wyzwaniach związanych z budowaniem relacji z publicznością, ale też nasze spotkanie będzie okazją do podzielenia się doświadczeniem i dobrymi praktykami. Poznacie metody i narzędzia ułatwiające dotarcie do publiczności, budowanie z nią relacji, wzmacnianie lojalności i poczucia więzi.

W programie warsztatów poruszymy następujące tematy:
• misja i rola organizacji
• jak poznać i zrozumieć publiczność?
• motywacje i bariery w uczestnictwie w kulturze
• praktyki programowania dla i z publicznością
• komunikowania z perspektywy potrzeb określonych grup docelowych
• Audience Centered Experience Design. Innowacyjne podejście do rozwijania relacji z publicznością

Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas propozycja warsztatów będzie dla Was inspiracją do własnych poszukiwań i pogłębiania już posiadanych umiejętności oraz zachętą do stosowania innowacyjnych rozwiązań.

TRENERKI:

Magda Sadura – menedżerka kultury, kulturoznawczyni, trenerka i facylitatorka. Specjalistka w zakresie komunikacji, koordynatorka i producentka międzynarodowych projektów teatralnych i interdyscyplinarnych. Absolwentka studiów podyplomowych Komunikacja Społeczna i Public Relations oraz międzynarodowego szkolenia Culture Management Programme.
Ekspertka i konsultantka w obszarach budowania strategii rozwoju, komunikacji wewnętrznej, komunikacji i promocji, budowania marki oraz rozwoju publiczności (Audience Development).
Współpracowała z Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Instytutem im. Jerzego Grotowskiego, ESK Wrocław 2016, Fundacją Obserwatorium, Fundacją Krytyki Dizajnu, Fundacją Bęc Zmiana, Fundacją Avant Art Festival, Chórem Kobiet Marty Górnickiej, Warsaw Dance Department, SARP, Miastem Gdańsk oraz warszawskimi domami kultury.
Obecnie pracuje w Fundacji Polskie Forum Migracyjne oraz jest uczestniczką Szkoły Trenerek i Trenerów Antywypaleniowych i Dobrostanu.

Beata Dubiel-Stawska – w roku 2007 zakończyła ponad 10 letnią przygodę w amerykańskiej korporacji. Od tamtej pory prowadzi własną firmę współpracując z zespołami z różnych środowisk (instytucjonalnych, organizacji pozarządowych, biznesowych), głównie w obszarze kultury, zarządzania, marki i komunikacji. Jako konsultantka, ekspertka, moderatorka, mentorka, trenerka sięga do swoich doświadczeń, umiejętności i wiedzy z zarządzania projektami, planowania strategicznego, budowania sprawnie działających zespołów, zarządzania zmianą, komunikacji, budowania marki, rozwoju publiczności (Audience Development). Zdobywała doświadczenia jako ekspertka i trenerka w europejskich projektach ADESTE, CONNECT, ADESTE+, współautorka programu studiów podyplomowych UAM w Poznaniu (Audience Development), autorka programu Akademia Zarządzania Projektami (dla IAM i Instytutów Polskich), Lider 2.0 (dla dyrektorów teatrów muzycznych i operowych), wykładowczyni w programie MBA in Arts Innovation (Global Leaders Institut), współautorka modelu Audience Centred Experience Desing. Realizowała projekty doradcze i szkoleniowe, m.in. dla ponad 60 instytucji kultury na zlecenie Biura Kultury m.st. Warszawy, miasta Gdańska i Mazowieckiego Instytutu Kultury, a także dla: Fundacji Auschwitz-Birkenau, Auschwitz Pledge Foundation, Fundacji Dziedzictwa Kulturowego, Sinfonii Varsovii, MHŻP Polin, Teatru Miniatura, Teatru Młyn, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, TR Warszawa, Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, Centrum Myśli JPII, Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, Muzeum Warszawy.